The Online Social Networks and the Productive Chain of Brazilian Popular Music

Main Article Content

Marcos Júlio Sergl
Karen Helena Bueno-Lanfranchi

Abstract

Influence of online social networks in the work of new artists of Brazilian Popular Music in the current scenario and new forms of production, broadcast and reception, provided by transmedia narrative.

Downloads

Download data is not yet available.

Article Details

How to Cite
Sergl, M. J., & Bueno-Lanfranchi, K. H. (2018). The Online Social Networks and the Productive Chain of Brazilian Popular Music. Razón Y Palabra, 22(2_101), 210–230. Retrieved from https://www.revistarazonypalabra.org/index.php/ryp/article/view/1199
Section
Monographic
Author Biographies

Marcos Júlio Sergl, Universidade de São Paulo

Pós-Doutor em Comunicações e Doutor em Artes, pela Escola de Comunicações e Artes da Universidade de São Paulo, Professor do Programa de Mestrado Interdisciplinar em Ciências Humanas e líder do Grupo de Pesquisa Comunicação, Mídia e Sociedade, da Universidade Santo Amaro – UNISA. E-mail: mj.sergl@uol.com.br

Karen Helena Bueno-Lanfranchi, Universidade de São Paulo

Mestranda do Programa de Mestrado Interdisciplinar em Ciências Humanas da Universidade Santo Amaro - UNISA.

References

Castro, G. G. S. (2004). Música digital: distribuição e escuta nas tribos contemporâneas. São Paulo: ESPM.

Costa, R. (2003). A cultura digital. 2. ed. São Paulo: Publifolha.

Coulter, L. & Jones, R. (2009). Como gravar suas músicas e colocar na internet. Barueri: Girassol.

Dubber, A. (2007). As 20 coisas que você deve saber sobre música online. Ebook. Trad. Dani Pompeo de httep:// newmusicstrategies.com.

Leão, J. & Nakano, D. (2009). “O Impacto da tecnologia na cadeia da música: novas oportunidades para o setor independente”. In: PERPETUO, I.F. e SILVEIRA, S.A. (orgs.). O futuro da música depois da morte do CD. São Paulo: Momento Editorial.

Leoni. (2009). Manual de Sobrevivência no Mundo Digital. E-book.

Lévy, P. (2010). Cibercultura. 3. ed. São Paulo: Ed. 34.

Lima, T. R. (2011). Redes sociais e circulação musical. Salvador: Simpósio em tecnologias digitais e sociabilidade.

Martino, L. M. S. (2015). Teoria das mídias digitais: linguagens, ambientes, redes. 2. ed. Petrópolis: Vozes.

Pinheiro, C. (2009). “Mudanças dos ventos à vista.” In: Perpetuo,

I.F. & Silveira, S.A. (orgs.). O futuro da música depois da morte do CD. São Paulo: Momento Editorial.

Recuero, R. (2014). A conversação em rede: comunicação mediada pelo computador e redes sociais na Internet. 2. ed. Porto Alegre: Sulina.

Salazar. L. (2010). Música LTDA: o negócio da música para empreendedores. Recife: Sebrae.

Santaella, L. & Lemos, R. (2010). Redes sociais digitais: a cognição conectiva do Twitter. São Paulo: Paulus.

Santos, J.L. (2012). O que é cultura. 16. ed. São Paulo: Brasiliense.

Santos, M., Sergl, M.J. & Silva, L. (Org.). (2015). Comunicação, mídia e sociedade. São Paulo: Intermeios.

Silva, E. E. (2015). Identidade e juventude: os desafios da educação em tempos de globalização. 1. ed. Curitiba: CRV.

Vicente, E. (2005). A música independente no Brasil: uma reflexão. In: Encontro dos Núcleos de Pesquisa da Intercom. Cd-Rom. Rio de Janeiro: Ed. UERJ.